5 Ocak 2009 Pazartesi

Gittim, Gördüm peki ya sonra?

Kisa bir suredir Almanyada'yim ve sürekli gezmeye calisiyorum. Almanya'nin bir cok yerini gittim gezdim gördüm.. Acaba hangisinde yasayabilirim? Neden? Bu konuyu her gezdigim yerden sonra yeniden güncellemeyi düsünüyorum..

Aslina bakarsaniz Almanyanin garip bir yani var. Her sehir bir cok ozelligi ile birbirine benziyor..

Bir cok sehrinde Frankfurter Strasse, Berliner Strasse olmasi gibi. Mimariler de birbirlerine cok benziyor.. Tüm arkadaslarim gibi Türkiyede camiiye gitmedigimiz kadar burada Kiliseye gittik her sehirde.. Acikcasi artik en buyukleri bile ilgimizi cekmiyor.. Cunku hepsi birbirine benziyor.. Tipki bizim camiiler gibi..

O yuzden kucuk sehirler yerine buyuk sehirlere gidip farkliliklari yasayabiliyorum. Ama kucuk sehirler hep birbirine benzediginden bir schönes wochenende* ile gezmenin yeterli oldugu kanisindayim..

Söyle bir gittigim sehirleri yazmaya kalkarsam..

Bonn, Giessen, Baden Baden, Hamburg, Heidelberg, Munih, Karlsruhe, Berlin, Bremen, Wiesbaden, Frankfurt, Köln..

Siralama da daha sonra gelecek.. az bekleyin..

*schönes wochenende : Almanya'da hafta sonlari arkadaslarinla, esinle colugunla cocugunla gezebilesin diye indirimli tren bileti var. Bilet 5 kisiyi kapsiyor ve Almanyanin her yerine 2.sinif (ki bana gore Türkiyedeki 1.sinif trenlerden daha iyi ve hizli..) yolculuk yapabiliyorsun.. Kelime anlami mutlu haftasonu olmakla birlikte bilet fiyati 35€'dur.. Yani kelle basi 7 avro..

2 yorum:

dchetin dedi ki...

bırak bu ayakları da önce tüm Avrupa'yı gez ondan sonra karar ver.

Floransa'yı görmeden dönme mesela... bu arada Barcelona izlenimlerini merakla bekliyoruz.

FM ve Giessen illetlerinden kurtul artık.

3. kişilik dedi ki...

daha çok foto ve yazı istiyoruz!